Digital mødebooking og Leadgenerering Få kundeemner i din indbakke

Digital mødebooking og leadgenerering

Købeklare kunder venter på dit opkald!

Enhver sælgers drøm

Tænk at kunne løfte telefonrøret og få booket et nyt salgsmøde med købeklare kunder hver gang
der ringes op?
Digital mødebooking og leadgenerering handler om at få nye kunder. Hvad hjælper det at investere
tusindvis af kroner i markedsføring og annoncering uden at vide om du opnår de ønskede resultater. 

Det kan være svært at få kontakt med nye kunder og tiltrække nye kundeemner.
Førhen købte virksomhederne en messestand, lavede en masse annoncer i aviserne og håbede
på at der var nogen der henvendte sig.


Hvad er digital mødebooking?
Den nye måde at komme i kontakt med kunderne på ved at bruge de digitale medier til at indfange
de reelt interesserede kunder der hvor de er.
Ved at benytte digital annoncering og specifikke salgstragter, vil kunderne selv gøre sig købeklar
og bede om at blive kontaktet og fortsætte det videre forløb.

Digital mødebooking og leadgenerering vender det altså på hovedet, så de købeklare kundeemner
selv kontakter
virksomheden for at få salgsbesøg.
Det er smart og omkostningseffektivt, men kræver dog at man gør en indsats for at få det sat på skinner.

Er min virksomhed kvalificeret?

Spørg dig selv om følgende:

  • Er min virksomhed primært i B2C segmentet og har svært ved at tiltrække nye kunder?
  • Er virksomheden synlig allerede på de digitale medier, og opnås de ønskede resultater om
    henvendelser, kliks, tilmeldinger og salg?
  • Tilbyder min virksomhed fysiske salgsbesøg hos kunderne?
  • Passer konceptet ind i min digitale markedsførings strategi?

Eksempler på brancher der har glæde af digital mødebooking og leadgenerering:

  • Finans og investering
  • Bank og bankskifte
  • Advokater
  • Serviceleverandører - rengøring, grøn pleje
  • Håndværkere – murer, tømrer, VVS, glarmester, maler
  • Tag, carporte, tilbygninger, vinduer og døre, isolering, vedligeholdelse
  • Autoservice og bilpleje
  • Bådservice og bådpleje
  • Solafskærmning - gardiner og markiser
  • Forsikringer - bil, indbo, liv/pensioner
  • Privatkunde rådgivere
  • Ejendomsmæglere
  • Køkkenfirmaer – nye, renovering
  • Rejsebureauer
  • Med flere…

Hvad skal jeg tage højde for inden jeg starter?

Tænk på om:

  • Produktet og værdien af produktet/ydelsen i hele ”levetiden”?
    Hvis du sælger elastikker til kr. 8,95 i en webshop så er dette nok ikke for dig da det vil være svært
    at få investeringen hjem.
  • Geografisk område der serviceres – Er der kundeemner nok?
    Hvis du kun servicerer din lokale by, bør du overveje om der er kundeemner nok. Tænk større
    som f.eks. region, lands- eller landsdelsdækkende.
  • Hvor meget koster det at få en ny kunde i dag?
    Har du beregnet hvor meget det koster at få en ny kunde?
  • Håndtering af indkomne leads – Kan jeg kontakte alle? Og kan jeg kontakte dem hurtigt nok? Og er
    jeg stædig nok til at ringe flere gange hvis emnet ikke svarer første gang?

    Jo længere tid du er om at besvare en henvendelse, jo større er risikoen for at emnet smutter til
    anden side. Alle henvendelser bør besvares samme dag eller senest inden for 24 timer.
  • Har jeg tid til salgsbesøg inden for få dage?
    Er jeg selv og/eller min salgsstyrke klar til at tage flere salgsbesøg?

Hvad gør jeg så?

Når du har overvejet ovenstående punkter, og du føler at din virksomhed er klar til at tage næste skridt
skal virksomheden undersøge følgende:

  • Har jeg selv/virksomheden kompetencerne til at oprette effektive annoncer og salgstragter?
  • Er mit nuværende bureau eller marketingafdeling gearet til at lave leadgenerering der skaffer købeklare
    kundeemner, og ikke bare emner der henvender sig for at få mere information eller deltage i en konkurrence?
  • Er der styr på software, CRM-system og kommunikationen internt?
  • Passer en kampagne ind i de øvrige planer?

Hvordan sikres kvaliteten af leads?

Budskaberne i en leadgenerering kampagne starter med udvælgelse af virksomhedens målgruppe og demografi.
”De rigtige budskaber til de rigtige kundeemner!”
Der skal udarbejdes tekster og budskaber, billeder/video. Valg og design af de rigtige landingssider og salgstragter der konverterer.
Det tekniske setup skal tjekkes. Leads skal lande det rigtige sted og med de rigtige budskaber.
Udvælgelse af en eller flere digitale platforme til annoncering. Snapchat virker f.eks. sjældent til senior-segmentet – Kræfterne skal lægges der hvor kundeemnerne er.

Digital mødebooking og leadgenerering

                     

Hvad kan jeg forvente?

    • Det hurtige og bedste svar – Købeklare kunder direkte i min indbakke...
    • En effektiv leadgenerering kan spare en for mange bekymringer. Bureauet bør sætte hånden på kogepladen
      selv – Dvs. du betaler noget for opsætning og ellers kun hver gang du får et lead.
    • Det er ikke fair hvis du som virksomhed også selv betaler for annonceringen. Du skal kun betale når du får et lead. (Pay per lead)
    • Ingen virksomhed kan leve af at få vist sine annoncer uden der kommer konkrete henvendelser ud af det.

Digital mødebooking og leadgenerering bl.a. løst for:

Digital mødebooking Safemarketing
Jesper, Skatterevisor DT, eDødsbo 

"Kan anbefales! God service og de lytter til din behov"

Derfor skal du bruge Safemarketing til din digitale B2C mødebooking

  • Vi leverer hvad vi lover, og du betaler kun for det du får. Ingen skjulte omkostninger.
    Det kalder vi ”Pay Per Lead” altså betal pr kundeemne.

    Du kan skrue op eller ned som det passer dig og din virksomhed - Nemt, overskueligt og budgetvenligt.
  • Der er tale om en enkel proces, hvor vi styrer jeres annoncering og kampagner på de medier der passer
    til jeres produkter eller serviceydelser. Vi sætter os grundigt ind i jeres virksomhed, principperne, og
    hvordan denne fungerer, og derefter taler vi om jeres ”ønskekunde”, og om hvad der gør jeres produkter
    og services unikke. Hvilke fordele har I? og hvordan hjælper i jeres kunder bedst muligt?
  • Vi tager os af alt. Du betaler kun for opsætningen og det aftalte antal leads som du har bestilt hos os.
    Overgangen, hvis du ønsker vores hjælp, er nem, og vi vil være i luften i løbet af ganske kort tid.
    Efterfølgende kan du læne dig tilbage og vente på at de købeklare kunder kommer direkte i din mailboks
    – Klar til at modtage dit opkald eller besøg.
  • Vi løser denne opgave for jer til perfektion, og I kan forvente høj kvalitet ved alt vores arbejde. Vi er
    professionelle, og kvalitet og
    god kundeservice er vores topprioritet.

FÅ KØBEKLARE KUNDEEMNER DIREKTE I INDBAKKEN

Sådan får du dine nye kvalitets kundeemner:

Scroll til toppen